2 Temmuz 2014 Çarşamba

Şikayet Etmek



Şikayet, kişinin beklentilerinin karşılanmaması durumunda yaşadığı tatminsizlik ve buna bağlı olarak dışa vurduğu tepkidir. Beklentiye ve buna bağlı hayal kırıklığına göre şiddeti değişebilir. Çok emek harcanan, çok istenen şey gerçekleşmediği zaman kişi kendini kaybedebilir.

Duruma doğrudan çözüm getirmese de kişi şikayet etme gereği duyar. En azından içimdeki öfkeyi kusayım da rahatlayayım biraz diye düşünmektedir. Ancak çevresindeki insanlar buna tepki gösterir. Garip bir şekilde şikayet etme olayı karşılaştırmaya, sidik yarışına çevirirler. Biri "Ben neler yaşıyorum da laf etmiyorum, sen ne hakla şikayet ediyorsun?" diye cümleler kurarak şikayet eden kişiyi haksız duruma düşürüp şımarık damgası vurmaya çalışır. Empatiden yoksun, bencil insanlar ondan rahatsız olmuşlardır. Halbuki kişi sadece düşüncelerini paylaşmak, rahatlamak ve biraz olsun anlaşılmak istemiştir. Kişi özellikle aynı şeyden sürekli şikayet ediyorsa ortada bir sorun vardır. Şikayet her zaman şikayet olarak kalmaz, yeterli seviyeye geldiği zaman sonuca götürebilir.

Şikayet etmek çoğu zaman çocukça bir davranış olarak görülmektedir. Çünkü yetişkin insanlar şikayet etmekten bıkmış, bunun işe yaramayacağını öğrenmiş ya da en kötü ihtimalle alışmış ve pes etmişlerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder