16 Eylül 2014 Salı

İlgi Göstermeden İlgi Görmeyi İstemek



Sosyal medyanın gelişmesiyle herkes kendi varlıklarını internette göstermeye başladı. Facebook'a düşündüklerini yazıyor Twitter'da aforizma retweetliyorlar; Instagram'da yedikleri yemeklerin ve gezdikleri yerlerin fotoğraflarını çekiyorlar. Aslında bu kötü değil. Özgürce isteyen istediği gibi hayatındaki güzel anları paylaşabilir. Ancak insanların ilgiye bu kadar aç olmaları düşündürücü.

Tanıdığım bir kızdan bahsetmek istiyorum. Sıkıcı, sıradan bir hayatı yok. İyi bir işi ve iyi zaman geçirdiği iş arkadaşları var. Bisiklete biniyor, turlara katılıyor, club'ta dans edip eğleniyor, yurt dışına çıkıp geziyor. Güzel denebilecek bir yüzü ve fiziği de hesaba katınca imrenilecek bir yaşantısı var denebilir. Ama insan neden yaptığı her şeyin fotoğrafını çekip paylaşır ya da her işe gittiğinde yer bildirimi yapar anlamıyorum. Bir süre sonra kendini beğenmiş, gösteriş budalası biri olduğunu düşünüp kademe kademe takip etmeyi bıraktım. Bu süre içinde ben de değişik şeyler yapmıştım ancak hiç oralı olmadı. Ön yargılı olmak istemiyorum ama başka herhangi birinin paylaştığı herhangi bir şey ile ilgilenmiş midir merak ediyorum. Tüm bu ilgiyi sadece kız olduğu için mi alıyor? Bu adil mi?

Örnekler arttırılabilir. Bir bağlantıya yapılan hiçbir yorumu okumadan, önemsemeden saçmalayanlar, bir videonun altına kendi websitesini koyup reklamını yapanlar, ne kadar zeki olduklarını göstermek için ukalaca ve saygısızca yorum yapanlar... İnternet devasa bir defile gibi. İnsanlar kendi şovlarını yapıp egolarını şişirmekle o kadar meşgul ki kendilerinden başka herkesi unutuyorlar. "Benim söylediklerim daha iyi, benim yaptıklarım daha ilginç, benim hayatım daha güzel. Sizin hayatlarınız bok gibi. Bana bakın bana bakın" diye bağıran, zıplayan çocuklardan farkları yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder