26 Nisan 2013 Cuma

Başlarken

Merhaba.

Son günlerde facebook ve twitter hesaplarımdan sürekli beğendiğim şeyleri paylaşır oldum. Çoğunlukla, izlediğim filmler ve dinlediğim şarkılardı bunlar. Birden düşündüm ki böyle üstünkörü paylaşmak yeterli değildi. Bir filmi sadece adını ya da imdb sayfa linkini vererek neden sevdiğini anlatamazsınız. Tavsiye iyi amaçlı olsa bile içinde "ben de izlemeliyim" dedirten bir şey yok. Kaldı ki, facebook'a öylesine girip çıkan insan haber kaynağına göz gezdirirken "yeni bir film bulsam da izlesem" düşüncesiyle orada değildir. Öyle düşünenlere hitap etmenin yolları bellidir. Ya bir dergide, gazetede köşen olacak, ya ekşisözlük gibi sözlüklerde yazacaksın (ki orada yazar değilim) ya da blog yazacaksın. Ayrıca söylemem gerekirse bir dergide yazabilmek için sizin istemeniz yetmez. Siz istenen kişi olmalısınız.

Sevdiğim şeyleri paylaşmak, inceleme yazmak, eleştirmek ya da övmek istiyorum. Amacım aşağı yukarı böyle. İnternet ve gelişen sosyal medya sayesinde her şeye erişim çok kolay. Ama o erişilecek o kadar çok şey var ki, özellikle belirtilmedikçe o karmaşada neyi istediğinizi bulmak pek kolay olmayabiliyor. Sürekli yeni şeyler çıkıyor ve eskilerin tamamı daha tüketilmemiş. Ne yazık ki değeri bilinmeyen ya da göz önünde olmayan o kadar çok şey var ki...

Çok iyi bir eleştirmen olduğumu düşünmüyorum. Biraz oyunlardan, biraz filmlerden, biraz şunlardan derken ağırlığı tek bir noktaya veremediğin için yeterince hakim olamıyorsun. Bir yerden başlarsam bunun zamanla oturabileceğine inanıyorum. Özellikle çok oyun oynayan ve oyun incelemelerini takip eden biri olduğum için oyun incelemelerimde oyunlara puan vermek istiyorum. Puan görecelidir ancak genel geçer puanlar da vardır. Kimse vasat bir oyuna, oynadığı tek oyun değilse 9 puan vermez. Oyunları diğerlerinden farklı tutmamın nedenlerinden biri de oyunların güncellenebilir olması. Oyunda hatalar varsa bir yamayla bunlar çözülebilir ya da oyuna yeni içerikler eklenir. Bu yüzden elimden geldiğince oyunların en son haline puan vermeye çalışacağım bu yüzden de seçtiğim oyunların hepsinin çok yeni olmasını beklemeyin. Film ya da dizilere puan verir miyim henüz karar veremedim. Kesin emin olduğum şey şu ki kitaplara puan veremem.

Şimdilik bu kadar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder