3 Aralık 2013 Salı

Reklamların Kalitesizliği

Satma, ihtiyacın olmayanı tükettirme çabası içine girdikleri için reklamları sevmem. Ancak zekice tasarlanmış, kaliteli reklamlara da hayır diyemiyorum. Araba reklamlarını buna örnek gösterebilirim. Malum arabalar pahalı oyuncaklar ve ilgi çekici olmaya ihtiyaçları var. Ya bir şekilde komik yapıyorlar ya da uzay araçları kadar etkileyici oluyorlar. Altyazı okumayı sevmeyen millet olduğumuz için de yapay dublajlarla bu reklamları izliyoruz. (Bu arada diğer ülkelerde de kötü reklamlar var demeyin ben burası hakkında konuşuyorum.)

Bizim reklamlarımıza bakıyorum da çoğu -abartmıyorum- kalitesiz. Para tek başına bir reklamı iyi yapmaya yetmez ama yaratıcılık da yok. Tamam bize hitap eden reklam yapılması yanlış değil ancak bu kadar da baştan savma olmasın artık yeter. Aile temasında insanlara litrelerce kola içirmek ne kadar mantıklı. Herkesin ailesi var mı bu ülkede? Kızların yakın arkadaşları hep kızlar, erkeklerin yakın arkadaşları hep erkekler; kızlı erkekli reklam yapılamayacak mı artık? Bazı reklamlar o kadar itici ki mizahın bu kadar gelişmiş olduğu bir yere sığ espriler yakışmıyor. Farklı şiveden insanları çıkartarak prim kazanma çabanız da tatsız. Sempatik gözükeceğim diye teyze çıkartmak hoş değil. Özellikle çocuk istismarcılığı etmeniz gerçekten rahatsız edici.

Reklamcılık bölümünde ne gösteriliyor? Mezun olanların tümü çalışıyor mu? O kadar İletişim Fakültesinde ders gördükten sonra çıkarttığınız reklamlar bunlar mı?

Sucuk reklamlarının yasaklandığı, inek memesinden tahrik olunduğu bir ülkeden ne beklersin ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder