12 Mart 2014 Çarşamba

Çocuk



Berkin Elvan ekmek almak için evinden çıkmıştı. Polisin gelişigüzel attığı bir gaz kapsülü ile başından yaralandı ve komaya girdi. Berkin Elvan'ı dün aylarca süren yaşam mücadelesinde kaybettik. 15 yaşındaydı. Onu hiç tanımadım. Sadece fotoğraflarından gördüm. Hayatı nasıl görüyordu, büyüyünce ne olmak istiyordu, hayalleri nelerdi bilmiyorum. Fark eder mi? O masum bir çocuktu. Gezi Park'ı sırasında onu tanıdık ve bugün son yolculuğuna uğurlandı.

Tüm kültürlerde çocuklar değerlidir. Tıpkı gelecek için dikilen fidanlar gibi ne pahasına olursa olsun korunmalıdırlar. Savaşlarda bile kadınlara, çocuklara, yaşlılara zarar vermeyin denir. Çoğu yerde çocuk öldürmek tabu olarak geçer. Filmlerde, dizilerde, video oyunlarında hayal ürünü olsa bile gösterilmez.

Şimdi tüm bunları düşünüyorum. Herkes Berkin Elvan için üzüldü diye düşünmemiz gerekirdi. Oysa ki ölümüne sevinenler, arkasından küfredip sövenler de, ölümüne üzülmemize bile mani olanlar varmış. Bazıları susuyor, görmezden geliyor. Bazıları da ya konuşuyor ya da Facebook'ta, Twitter'da iğrenç düşüncelerini paylaşıyor. Bu yazıyı yazmamın nedeni bu, çünkü bu iğrenç insan müsveddeleri benim midemi bulandırıyor. Düştüğümüz duruma bakmak istemiyorum. Sırf Alevi olduğu, sapanlı fotoğrafı olduğu, kaşları birleşik olduğu için bir çocuğun ölümünü mazur göremiyorum çünkü ben bir insanım! Bir çocuğa üzülmem için onun görünüşüne, ırkına, diline ve dinine bakmam ve bakmamalıyız. Ancak bu bazılarındaki nefret ve ayrımcılık o kadar yaralayıcı bir hal almış ki ellerinden gelse devletten ve polisten önce onlar koşa koşa gidip öldürebilirlermiş! Görev almış gibi hem de seve seve!

Elbette maktüller, masumlar daha değerli bizim için ancak katillere değer verenler de var. Beyaz bere takan mı dersin, katille fotoğraf çektiren mi dersin, ne yaparsa yapsın polisi alkışlayan, devletin iki dudağının arasından çıkanı dinleyen mi dersin ne dersen de bu insanlarla beraber yaşıyoruz. Çocukların öldüğü böyle bir ülkede yaşıyoruz işte. Tek tesellim Berkin Elvan gibi insanların hep aramızda olacağı ve daima hatırlanacağıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder