4 Mart 2014 Salı

Damsız Girilmez


"Damsız almıyorum" da denir

Cluba çok giden bir insan değilim. Gece kulüplerine takılayım geç saate kadar dans edip içeyim demiyorum. Sadece Erasmus zamanı böyleydim. Rovaniemi'nin gece kulüplerine haftada en az 1 kere giderdik. Hiçbir yerden hiçbir zaman yanımda kız olmadığı için geri çevrilmedim. İçeri girdim, giriş ücretini ve vestiyer hizmet ücretini (var böyle birşey) ödedim ve insanların arasına karıştım. İyi geçirdiğim geceler de oldu, boş ve sıkıcı geçen geceler de. Türkiye'ye geri döndükten sonra ise Finli, Avrupalı kızların ve iyi müziğin (Serdar Ortaç ve Demet Akalın'la ne kadar havaya girebilirsin ki) olmadığını da düşünecek olursak, club kapılarından içeri adımımı atmak istemedim. Geçen gün oyun dergilerinden tanıdığım bir yazarın foursquare paylaşımında bir pub da olduğunu gördüm. Saat yarım gibi pub ın oraya girdim ve içeri girip selam vermek istedim. Ama güvenlik beni içeri almadı. Birine baktığımı söyledim kime baktığımı sorduklarında da kel, gözlüklü biri dedim. Damsız almıyorum dedi adam. Yazara ulaşabileceğim bir numara olmadığı ve mesajıma cevap vermez diye düşündüğüm için ben de şansımı zorlamadım. Nasılsa duyup bana dalamaz diye içimden küfretmeye başladım. Gittiğim yer bir gece kulübü değildi, içeride çılgınlar gibi bir parti yoktu ve ben de kopmak amaçlı gitmemiştim. Yine de giremedim lan. Şimdi soruyorum: Biz bu saçmalığı yaşamak zorunda mıyız?

Kadınlar güzel görünmek, etkilemek, ilgi çekmek için makyaj yapar ve istediği gibi giyinir. Yeri gelir dans etmek bir şeyler içmek ister. Ancak hiçbiri, haklı olarak, tacize uğramak ve rahatsız edilmek istemez. Damsız girilmez olayı toplumsal ahlak ile bastırılmış, kadınlarla iletişim kurmayı bilmeyen ve bunu anlamayan abazan erkek topluluğunu uzak tutmak için yapılıyor. Amaç toplu bir erkek grubunun girip kadınları kaçırmaması, gelecekse erkeğin yanında bir kadınla gelmesi ve bu sayede içerideki kadınlara sarkıntılık yapılmamasıdır. Sanki tanıdığı herhangi bir kızla gelip sonradan kızı bırakıp diğer kızlara sarkıntılık yapamazmış gibi. Sorun ortadan kaldırılmıyor sadece engelleniyor. Hiçbir club sahibinin Karşı Cinsle İletişim 101 dersi verecek hali yok ama bu iyi bir uygulama mı?

Hadi tüm cins herifleri uzak tuttuk peki kadınları rahatsız etmeyen, iyi huylu, biraz macera, eğlence isteyen yalnız erkekler ne yapsın evlerinde mi otursunlar? Bu erkeklerin kadınlarla aynı ortamda bulunmaya dans etmeye hakkı yok mu? Kadınlara asılan sarkan tek millet bizim ki mi? Diğer ülkelerde böyle olaylar olmuyor mu? Sırf biraz dans edeceğim diye bir kızı ikna etmek cluba sürüklemek zorunda mıyım? Eğer amacım clubtan kız kaldırmaksa o zaman neden tek gidemiyorum?

Biliyorum her erkeğin tipine, giyimine bakarak sen gir sen çık yapılması (bazı ülkelerde yapıyorlar) biraz güç
ama bunun da iyi bir çözüm olduğunu düşünmek istemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder