19 Şubat 2014 Çarşamba

Vsauce



Hey Vsauce! Michael here.

Çocukluğumdan beri sürekli bir şeyleri merak ediyor ve soru soruyorum. Nasıl duyabiliyoruz, neden ağlıyoruz, kan kaç derecede kaynıyor vesaire... İşin kötü yanı yakın çevremdekiler sorduğum soruların çoğunluğuna yanıt veremedi. Bazıları bu merakımı gereksiz buldu, bazıları boş şeylerle uğraştığımı söyledi, bazı mallar da ne içtiğimi sordu. İnsanların bilgisizliklerinden ve tepkilerinden bıkıp usandığım gün kendim araştırmaya başladım. Tamer Korugan'ın Lüzumsuz Bilgiler Ansiklopedisi serisini okudum, canım sıkıldı Google'a danıştım mesela...

Bu tarz sorulara yanıt bulabilmiş donanımlı biri, Michael Stevens, YouTube'da Vsauce adlı kanalı açmış. Her bölüm başında aniden ekrana girip Hey Vsauce diyor ve ayna ne renktir, evrendeki en parlak şey nedir, insanın tadı nasıldır gibi acayip, günlük hayatta aklımızın ucundan geçmeyecek sorulara cevap veriyor. Kanalın şu an 6 buçuk milyonun üzerinde takipçisi var. Vsauce2, Vsauce3 ve WeSauce adlı yan kanallarda mevcut.

Eğer yeni şeyler öğrenmeyi seviyorsanız kanala göz atabilirsiniz. İyi bir İngilizceniz olmalı aksi takdirde bir şey anlayamazsınız. Ancak her zaman bir yolunu bulup İngilizce öğrenebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder