23 Haziran 2013 Pazar

Meraklıya Hakaretler



Beni iyi tanıyanlar bilir, tanımayanlara da bir şekilde hissediririm, çok meraklı biriyimdir. İşime yaramayacak şeyleri sorarım, hayatı, ülkeyi, insanları sorgularım. Kafam farklı çalışıyor ve kendimle gurur duyduğum birkaç özellikten biridir. Neyse ki önüne geleni kabul eden, sorgulamayan bir aile ve çevrede büyümedim. Serbesttim yani.

Eskiye oranla daha çok araştırıyor ve okuyorum. Bunun nedenleri eskisi gibi insanlara soru sorarak istediğim cevabı alamamam, her soruyu soramamam ve insanların kabaca tavırları. Pek sorgulayan bir millet değiliz. Bu konuyu dürtüklemek istemiyordum. Sadece, beni rahatsız eden birkaç şeyden bahsedip geçeceğim.

İnsanlar meraklı olduğunda onları azarlamamalısınız. Özellikle çocukları. Çocukların amacı soru sormaktır unuttunuz mu? İlerde büyüyüp odun olmalarını mı tercih edersiniz? Tamam, özel hayata ve mahremiyete dalmak pek iyi bir fikir değildir ama bunun dışında bir sorunun sorulmaması için ne gibi bir mazeret olabilir ki? Saçmaysa saçma, mantıklıysa mantıklı. Saçma olsa bile belki de özellikle saçma olduğu için sorulmuştur? Ne oldu da, "Ne saçma şeyler soruyorsun?" diye öküz tepkiler verebiliyor ya da gülebiliyorsunuz? Ya ironi nedir bilmiyorsunuz ya da mizah anlayışınız yok. Mantıklıysa da ya yalan söyleyeceksiniz ya da işine gelmeyen sorular var.

Bir diğeri de daha kötü olan, bir soruya "İnsanın başına ne gelirse ya meraktan ya yaraktan gelir." gibi lise terk cevap verilmesi. Cevap bile vermeden, konuyu dönüp dolaştırıp cinselliğe getirmek... İşin kötüsü bunu kızlar bile yapıyor. Böyle bir tepkiden sonra içimden değil konuşmak, aynı atmosferde bulunasım bile gelmiyor. Neyse ki oksijeni yakarken, mala bağlamıyorum. Bu da bir şeydir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder