14 Haziran 2013 Cuma

Epic Meal Time



Görgüsüzlüğün yemekle buluştuğu son nokta

Youtube'un en popüler kanallarından biridir Epic Meal Time. Kısaca özetlemek gerekirse, masraftan kaçınmayan bir avuç etobur herif, sağlıksız, büyük ve lezzetli yemekler hazırlar, iştahla yer ve biz de izleriz. Aslında gayet becerikli adamlar, birkaçı gerçekten aşçı olabilir. Özellikle ne kadar kalori ve yağ olduğu belirtiyorlar ya bu sağlıklı yaşama, fast-food düşmanlığına bir tepki midir yoksa sadece rekor kırma çabası mı emin değilim. Edilen küfürler sansürleniyor ki bu en gereksiz şey bence, sanki kimse ne söylendiğini anlamıyormuş gibi. Ayrıca verilen mesaj ne? "Çocuklar, obez olun ama küfretmeyin." mi?



Tutumunuza göre videolar hoşunuza gidebilir, rahatsız edebilir de. Yemeklerin çoğunda domuz var ama öyle böyle değil. Ardı ardına bir kaç video açtım ve hepsinde domuz pastırması çıktı. Bunun t-shirtlerini giyiyor adamlar şaka gibi. Ben de fırsat bulduğumda yedim ama bu kadar hastası olmadım. Domuz olması değil sorun domuzu çıkartınca geriye az şey kalıyor. Nasıl bir tutkudur şaşırıyorum. Hele dökülen viskiler var ki, Jack Daniels en pahalı viski değil miydi? Zeytinyağı döker gibi viski döküyorlar. Viski sevmiyorum ama yemekle iyi gider mi deneme fırsatım olmadı. Pişirirken tat katıyor olmalı ki bu kadar dökebiliyorlar. Yağlılar ne kadar yağlıysa, tatlılar da o kadar tatlı bu arada, değişen bir şey yok.

Meat Salad videosunda etten salata yaptılar. Kruton ekmekleri yerine et, havuç yerine yine et... Salata sosu olarak da bira ve viski. Uçuk fikirlere açığım ve yemeyi çok severim. Ama bazen gözüm o kadar çok doyuyor ki artık tıkanmaya başlıyor izlemeyi kesiyorum. Kafamda da hep sorular birikiyor: 

1- Siz tüm bunları alacak parayı nereden buluyorsunuz?
2- Jack Daniels'la sözleşme mi imzaladınız?
3- Nasıl oluyor da kalp krizi geçirip ölmeden bunca bölümü çekebildiniz?
4- Gerçekten tüm bir yemeği bitirebiliyor musunuz?
5- Afrika hakkında ne düşünüyorsunuz?



Bazı videolarda atılan yorumlara bakıyorum da birileri sürekli Afrika'yla alakalı giydiriyor bu adamları. Milyon insanın açlık sorunu var ve buna rağmen gidip böyle şeyler yapabiliyorsun. Acaba okuyorlar mıdır yorumları yoksa umursamıyorlar mıdır? Kendi mutfak gereçlerini falan da satıyorlar. Tabi verilen mesaj saat reklamlarına iş adamlarını çıkartıp, "Bu saati takmazsan kariyerinde başarılı olamazsın." ile aynı. "Bu tavayı almazsan iyi pişiremezsin". Tavayı geçtim, zaten domuz yok. Başta lezzetli yemek yapma şansını kaybettik ya lan.

Uzanamadığı ciğere pis diyen bir kedi miyim, yoksa bu aşırılığı azarlayan bir ihtiyar mıyım emin olamadım bir türlü. Yine de izlemeye devam.

Ekleme: Epic Meal Time ekibi Amerikan değil Kanadalı'ymış. Ayrıca videolarından birinde yaptıkları yemeğin kalorisi kadar doları bağışladıklarını gördüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder