27 Kasım 2013 Çarşamba

Bilgi Kalabalığı



Kardeşimle konuşuyordum. Bana Homeland adında bir diziden bahsetti. Metascore puanı yüksekmiş, şöyleymiş böyleymiş. Ben ilk defa duyduğumu söylediğimde şaşırdı, nasıl bilmezsin lan hiç mi görmedin diye. Dizi konusunda benden daha hakim olmasını geçersek ve tanıdığım kimse izlemiyorsa, baktığım blog tumblr sayfalarında adı yoksa nasıl haberim olabilir bu diziden? Yani o kadar çok dizi var ki, tümünü bilmek mümkün mü? Çekilmiş ve sonlandırılmış yüzlerce dizi var, devam edenler var ve yenileri yolda Dizilerde durum bu iken herhangi bir bilgiye ulaşmak gerçekten kolay mı sizce?

Oldukça zorlayıcı bir etmen bu durmak bilmeyen yeni bilgi akışı. Güncelliğin önemli olmadığı şeylerde sorun yok, daha sonrada izlersin dinlersin. Ama her gün paylaşılan milyon tane yeni haber ve yazı var. Tumblr'da takip ettiğim 177 sayfa ve twitter'dan takip ettiğim 172 hesap var. Hangi birinin paylaştığına bakacağım lan ben? Birininkini okusam öbürünü atlıyorum ve atlamak zorunda kalıyorum. Aynı gün içinde ünlü birinin paylaştıklarını takip etsem, öbürünün yazdığını okusam, bir grubun yeni çıkan şarkısını dinlesem bir topluluğun videosunu izlesem zamanım bitecekmişcesine harcanıyor.

İnternette bu kadar vakit geçirmemizin nedeni bu olmalı. Hem de ne vakit, çılgınlar gibi sörf yapıyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder