5 Kasım 2013 Salı

Bazı Casual Oyunlar



Oyun yazarları casual oyunlarla (basit oynanabilirliği olan, kısa oynanış süresi olan, herkese hitap eden oyunlar) pek ilgilenmez ve kimi zaman uzak dururlar. Normalde şu an harcadığım enerjiyle daha önemli bir oyun incelemesi yazabilirdim ancak son zamanlarda fazla popüler olan Facebook ve akıllı telefon, tablet oyunlarıyla ilgili söylemek istediklerim var. Paylaşıp kurtulmak istiyorum.

En popüler olanlar içinde saga geçenler olduğu için, Candy Crush'ı ele aldım. Bejeweled tarzında bir oyun. Amaç aynı renkte olan cisimleri, bunlar Bejweled'da elmas zümrüt gibi değerli taşlar iken Candy Crush'ta şekerler olur, birleştirip puan toplamak verilen görevi tamamlayarak bölümü bitirmek. Kolay gözüküyor değil mi? O kadar da değil. Oyunda bölümler varsa yapısı gereği giderek zorlaşmalıdır. Candy Crush böyle. Ancak...

Bejweled: Blitz'i saymazsak Bejeweled paralı. Önceden parasını verir, ya da korsanını indirirsiniz, sonra bir daha uğraşmazsınız. Candy Crush'ta ise oyun bedava ama oynarken oyunu kolaylaştırmak için para vermek nedir? Böyle salakça bir mantık olabilir mi? Hamle sayısının az oluşu ve şekerlerin gelişi o kadar zorlayıcı ve saçma bir hal alıyor ki salak bir jöle ya da vişne yüzünden bölümü bitiremiyorsunuz. Fazladan hamleyle ya da lolipop kırıcı ile bitirmeniz mümkün ancak elinizde yoksa para vermelisiniz. Bölümü geçmek için haklarınız bitene, arkadaşlarınızdan dilenene ya da can alana kadar tekrar oynamanız gerekiyor. Oyunun bitişi de uyuz. Önce kızın gözleri yaşlanıyor ve beni suçluyor. Jöleyi temizleyememişim. Sonra da canım kalmadığı için kalp ağlıyor! Bir güzel bekletiyor oyun beni ki bunu tercih eden benim, kimseye davetiye yollayacak ya da cana para verecek değilim. Oyunu Android telefonumda oynadım. Bu yüzden eleştirebiliyorum, hiç oynamadığım bir şeye bok atacak değilim Elimde ilk başta güçlendiriciler vardı. Yeri gelince hepsini kullandım, sonrasında tekrar gelmedi. Bir bölümde yüksek puan yapıp 3 tane yıldız alıyorum, ama neden ödüllendirilmiyorum? Çünkü para ile almam gerekiyor. Madem hava atmak dışında bir halta yaramıyor o zaman neden yıldız var?

Tek tek açıklama yapmak yerine. Diğer benzeri oyunlar da aynı yapıda olduğu için genelleme yaptım. Farm Heroes var mesela, onda da aynı meyve sebzeleri eşleştirmeniz gerekiyor. Kaybedince de çiftlik hayvanları ağlıyor. Oyunu eğlenmek için oynarsınız, sinirlenmek için değil. Bu tarz oyunlar eğlencenin yanında bile geçemiyor.

Sırf zaman geçsin diye bunu oynamak yerine kitap okusaydım bana daha çok şey katardı. Size de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder