20 Mayıs 2013 Pazartesi

Rotasizm



Tıpta, R sesini telaffuz edememe ya da etmekte güçlük çekme, konuşma dilinde R'leri söyleyemek diye geçer. Küçüklüğümden beri bu sorunla yaşıyorum. Bizim gibi insanlardan pek bulamazsınız. Nedendir bilmiyorum sempatik buluyor R'leri söyleyemediğimi fark edenler. Çocukken ne feciydi. Dalga geçer, zorla R'li kelimeler kurdurtmaya çalışır ya da R'li kelime kurmamı beklerlerdi.

Sürekli egzersiz yaparak bu sorunun aşıldığını okudum birkaç kere. Ama ya ben istikrarsızım ya da kesinlikle bende işe yaramıyor. Çok şikayetçi değilim. Alıştım. Bazen farkında bile olmuyorum, ta ki ses kaydımı dinleyene kadar. Ne kadar havalı cümleler kurarsam kurayım, sırf bir harf yüzünden beklenen etkiyi yaratamıyormuşum gibi hissettiğim oluyor. Yazmak bu yüzden güzel. Ben okumak zorunda kalmıyorum.

R harfi hep erişemediğim bir harf olarak kaldı. Bu yüzden içinde R olan kelimelere çok anlam yüklerim. R'nin şekli de çok hoşuma gider. Her ne kadar ses benzerliği olmasa da Я (ya) harfi ters R'dir benim için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder